torsdag den 16. april 2015

Leverance uge 16 - Video 3



3.Vis et videoklip af en samtale hvor pædagogen er bevidst om cirkulariteten. Hvad siger, gør, tænker pædagogen?
Vis samme situation, hvor pædagogen taler og tænker mere lineært.

Handling:
Nannas far skal hente Nanna i børnehaven, da han kommer op fra garderoben med Nannas ting stopper pædagogen ham. Hun fortæller at Nanna er blevet mere stille i børnehaven end hun plejer at være og pædagogerne vil nu være mere opmærksomme på hende i en tid for at se hvad de kan finde ud af. Nannas far mener ikke det er nødvendigt at undersøge hans barn
yderligere. Faderen er utilpas da han bliver stoppet på vej for at finde Nanna.
A:


Analyse:

Klippet viser hvordan pædagogen i deres dialog møder faren i deres snak om Nanna. I samtalen forsøges der at mødes og skabes forståelse for subjektet der kommunikeres med, da det er vigtigt at komme frem til en løsning som begge sider kan være tilfredse med. Vi ser cirkulariteten i det reaktioner og modspil som opstår mellem begge personer og dialogen skabes og forandres i kræft af at begges meninger og holdninger kommer til udtryk
B:


Analyse:

Som vi kan se på det andet klip så udvikler samtalen sig denne gang mere til en professionel monolog over for faren, da han har tiltro til pædagogens autitet på området. Han bliver til et objekt for den professionelles handliger og komminikationen, og kommer ikke med nogen ordenlige indvindinger eller på nogen relevant måde bedrager til den forgående kommunikation. I sidste ende koges dialogen ned til en ensidig problemløsning 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar