torsdag den 7. maj 2015

LEverance uge 19 - Video 1

Video over dialog - Veninderne Christina og Nadia
.



Analyse af dialog.

Leverance uge 19 - vores model

DIALOGMODEL


Ideen med vores model er at man som udgangspunkt har en intention om at skabe den gode dialog. 
For at kunne gøre dettte, har man brug for nogle midler som den gode dialog bliver et resultat af. 

Vi har her illustreret det ved at skyen er symbolet på intentionen om dialogen, regndråberne er midlerne som får græsset til at gro - skabe den gode dialog. 






tirsdag den 5. maj 2015

Feedback uge 17

Analyse:

Feedback Uge 17
Denne analyseres vha. Labov’s 6 elementer i en fortælling
Fin forståelse af Labov’s katagorier.
Derpå analyseres den vha. de 3 typiske perspektiver på pædagogisk samspil.

I skriver: ”Pædagogen ønsker at opnå at børnene kan mestre kunsten at vente på tur.” Det er i mine øjne en tolkning som I lægger ind over historien. Jeg synes ikke, at der i historien, er indikationer af pædagogens bagved liggende motiver for de handlinger hun udfører.
I siger lidt senere: ” Her ses ingen tydelige fordomme.”  i Mine øjne kunne der være fx to fordom: 1) det er ikke godt at børn skændes og måske bliver uvenner for en tid. 2) de to børn kan ikke håndtere deres skænderi.
Ud over denne kommentar er jeg enig i jeres pointer i analysen. 
Endelig udvælger gruppen 3-5 principper for professionel kommunikation (jf. fx anerkendelse) og analyserer med dem
Fint arbejde.
En enkelt kommentar til jeres afsnit om: ”Dialog og anerkendelse” hvor I skriver: ”Man må gå ud fra at der foregår en anerkendende dialog, da børnene accepterer forslaget om at skabe en fælles leg. ” Tror I at børns motiv til at følge voksnes anvisninger er at de føler sig anerkendt?
I bogen ”Mellem Ordene” hævdes det i afsnittet om anerkendelse s. 264, at den indeholder en række ingredienser. Dem kunne I have bragt i anvendelse i jeres vurdering af dialog og anerkendelse i praksisfortællingen.




Rollespil:
Jeres analyse af kommunikative samspil i vores video er lige efter bogen.
Godt arbejde.