Analyse:
|
Feedback Uge 17
|
Denne analyseres vha. Labov’s 6 elementer i en fortælling
|
Fin forståelse af Labov’s katagorier.
|
Derpå analyseres den vha. de 3 typiske
perspektiver på pædagogisk samspil.
|
I skriver: ”Pædagogen ønsker at opnå at børnene kan mestre kunsten at
vente på tur.” Det er i mine øjne en tolkning som I lægger ind over
historien. Jeg synes ikke, at der i historien, er indikationer af pædagogens
bagved liggende motiver for de handlinger hun udfører.
I siger lidt senere: ” Her ses ingen tydelige fordomme.” i Mine øjne kunne der være fx to fordom: 1)
det er ikke godt at børn skændes og måske bliver uvenner for en tid. 2) de to
børn kan ikke håndtere deres skænderi.
Ud over denne kommentar er jeg enig i jeres pointer i analysen.
|
Endelig udvælger gruppen 3-5 principper for professionel
kommunikation (jf. fx anerkendelse) og analyserer med dem
|
Fint arbejde.
En enkelt kommentar til jeres afsnit om: ”Dialog og anerkendelse”
hvor I skriver: ”Man må gå ud fra at der foregår en anerkendende dialog, da
børnene accepterer forslaget om at skabe en fælles leg. ” Tror I at børns
motiv til at følge voksnes anvisninger er at de føler sig anerkendt?
I bogen ”Mellem Ordene” hævdes det i afsnittet om anerkendelse s.
264, at den indeholder en række ingredienser. Dem kunne I have bragt i
anvendelse i jeres vurdering af dialog og anerkendelse i praksisfortællingen.
|
|
|
Rollespil:
|
Jeres analyse af kommunikative samspil i vores video er lige efter
bogen.
Godt arbejde.
|
PV15M Gruppe 3: Nadia Bable Bast Nielsen, Emil Madsen Halberg, Camilla Andersen og Christina Hjortlund
tirsdag den 5. maj 2015
Feedback uge 17
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar