tirsdag den 5. maj 2015

Feedback uge 17

Analyse:

Feedback Uge 17
Denne analyseres vha. Labov’s 6 elementer i en fortælling
Fin forståelse af Labov’s katagorier.
Derpå analyseres den vha. de 3 typiske perspektiver på pædagogisk samspil.

I skriver: ”Pædagogen ønsker at opnå at børnene kan mestre kunsten at vente på tur.” Det er i mine øjne en tolkning som I lægger ind over historien. Jeg synes ikke, at der i historien, er indikationer af pædagogens bagved liggende motiver for de handlinger hun udfører.
I siger lidt senere: ” Her ses ingen tydelige fordomme.”  i Mine øjne kunne der være fx to fordom: 1) det er ikke godt at børn skændes og måske bliver uvenner for en tid. 2) de to børn kan ikke håndtere deres skænderi.
Ud over denne kommentar er jeg enig i jeres pointer i analysen. 
Endelig udvælger gruppen 3-5 principper for professionel kommunikation (jf. fx anerkendelse) og analyserer med dem
Fint arbejde.
En enkelt kommentar til jeres afsnit om: ”Dialog og anerkendelse” hvor I skriver: ”Man må gå ud fra at der foregår en anerkendende dialog, da børnene accepterer forslaget om at skabe en fælles leg. ” Tror I at børns motiv til at følge voksnes anvisninger er at de føler sig anerkendt?
I bogen ”Mellem Ordene” hævdes det i afsnittet om anerkendelse s. 264, at den indeholder en række ingredienser. Dem kunne I have bragt i anvendelse i jeres vurdering af dialog og anerkendelse i praksisfortællingen.




Rollespil:
Jeres analyse af kommunikative samspil i vores video er lige efter bogen.
Godt arbejde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar