torsdag den 23. april 2015

Hej Børnebanden
Hermed lidt feedback på jeres arbejde fra uge 16:

Gruppenavn:






Er det gjort
Kommentar
1
Vis i et videoklip, hvordan de to virkelighedsforståelser kan udfolde sig i en og samme samtale mellem en pædagog og en mor eller mellem en pædagog og en bruger (barn, unge, voksen).

Beskrivelse
Analyse
Refleksioner over proces

Korrekt brug af begreber.
Fin beskrivelse, analyse og refleksion
2
Vis en samtale, hvor udtryk bliver forstået helt forskelligt, når der skiftes kontekst

Beskrivelse
Analyse
Refleksioner over proces

Korrekt brug af begreber.
Super eksempel.
Hvid uden sans for visuel kommunikation og Mørk læge der fraskriver sin professionalitet.
3
Vis en samtale hvor pædagogen er bevidst om cirkulariteten? Hvad siger, gør, tænker pædagogen?. Vis samme situation, hvor pædagogen taler og tænker mere lineært
Beskrivelse
Analyse
Refleksioner over proces

Det forekommer mig at pædagogen i de to klip indtager samme position. Hvorimod faderens tilgang til pædagogens udsagn er forskellig i de to klip.
I Klip 1 ses faderen i noget der kunne kaldes forsvarsposition (aggressiv), hvor klip 2 viser en ikke- forsvarspræget og mere åben (føjelig, veg), underdanig) fader.
Og så undlader vi at tage stilling til pædagogens forestilling om at kunne iagttage sig til en årsag til den omtalte piges påståede adfærd.
4
Vis en samtale, hvor deltagerne ikke er bevidste om domænerne. Vis samme situation (samtale?), hvor mindst én af deltagerne er bevidst om domænerne.

Beskrivelse
Analyse
Refleksioner over proces
Korrekt brug af begreber.
Fint eksempel.


Jeres arbejde ser rigtig fint ud. I har fulgt opgavebeskrivelsen og har alle dens elementer med. Jeres håndtering af de opstillede begreber giver indtryk af at I har forstået deres betydning og kan anvende dem i betragtninger over praksis.

I har lavet nogle teknisk fine videoklip. Enkle og tydelige scener, skarpe billeder god, klar lyd og performance passer godt ind i helhedsbilledet af at I har lavet et sobert stykke arbejde.

mvh
Torben D.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar