Hermed lidt feedback på jeres arbejde fra uge 16:
Gruppenavn:
|
|
|
|
||||||
|
|
Er det gjort
|
Kommentar
|
||||||
1
|
Vis i et videoklip, hvordan de to
virkelighedsforståelser kan udfolde sig i en og samme samtale mellem en
pædagog og en mor eller mellem en pædagog og en bruger (barn, unge, voksen).
|
|
Korrekt brug af begreber.
Fin beskrivelse, analyse og refleksion
|
||||||
2
|
Vis en samtale, hvor udtryk bliver forstået helt
forskelligt, når der skiftes kontekst
|
|
Korrekt brug af begreber.
Super eksempel.
Hvid uden sans for visuel kommunikation og Mørk læge der fraskriver
sin professionalitet.
|
||||||
3
|
Vis en samtale hvor pædagogen er bevidst om
cirkulariteten? Hvad siger, gør, tænker pædagogen?. Vis samme situation, hvor
pædagogen taler og tænker mere lineært
|
|
Det forekommer mig at pædagogen i de to klip indtager samme position.
Hvorimod faderens tilgang til pædagogens udsagn er forskellig i de to klip.
I Klip 1 ses faderen i noget der kunne kaldes forsvarsposition
(aggressiv), hvor klip 2 viser en ikke- forsvarspræget og mere åben (føjelig,
veg), underdanig) fader.
Og så undlader vi at tage stilling til pædagogens forestilling om at
kunne iagttage sig til en årsag til den omtalte piges påståede adfærd.
|
||||||
4
|
Vis en
samtale, hvor deltagerne ikke er bevidste om domænerne. Vis samme situation
(samtale?), hvor mindst én af deltagerne er bevidst om domænerne.
|
|
Korrekt brug af begreber.
Fint eksempel.
|
Jeres arbejde ser rigtig fint ud. I har fulgt
opgavebeskrivelsen og har alle dens elementer med. Jeres håndtering af de
opstillede begreber giver indtryk af at I har forstået deres betydning og kan
anvende dem i betragtninger over praksis.
I har lavet nogle teknisk fine videoklip. Enkle og tydelige
scener, skarpe billeder god, klar lyd og performance passer godt ind i
helhedsbilledet af at I har lavet et sobert stykke arbejde.
mvh
Torben D.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar